Yli kymmenen vuotta Herran seuraajana

Nyt on kulunut yli kymmenen vuotta siitä, kun tulin uskoon, otin vastaan upotuskasteen ja liityin Tampereen Paikallisseurakuntaan. Nuo eivät olleet hätäisesti tehtyjä siirtoja elämässäni, enkä ole niitä katunut.

Jeesus Kristus on tuonut merkityksellisyyden minulla ennen olleeseen tyhjyyteen. Jeesus Kristus on elämä, niin kuin Raamattu sanoo: "Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää" (1. Joh. 5:12). Kokemukseni Herran seuraajana ja palvelijana elämisestä on juuri tämä: minä elän! Sen tähden olenkin tahtonut uskollisesti seurata Herraa.

Olen säilyttänyt rakkauden Herraan ja innon tehdä Herran tahdon kaikki nämä vuodet. Elämäni on mennyt paljon ylöspäin. Kun vertaan elämääni ennen uskoontuloa ja nyt näiden vuosien jälkeen, niin muutos on valtavan suuri. Herra on saanut viedä minua pyhityksen tiellä eteenpäin.

"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa" (Hebr. 12:14).

Herra Jeesus Kristus on antanut minulle näiden yli kymmenen vuoden aikana hyvän, vakaan ja tasapainoisen elämän. Vanhurskasten polku on Raamatun mukaan aina kirkastuva ja sitä olen saanut kokea (San. 4:18). Vuosi vuodelta, kuukausi kuukaudelta jne. menee paremmin.

Vaikeitakin asioita on ollut elämässäni näiden vuosien aikana. Niitä on jokaisen elämässä. Herran Jeesuksen kanssa ja avulla niistä kaikista olen selvinnyt hyvin. Jumalan johdatuksessa elämään tulleet haasteet ovat kasvattaneet ja vahvistaneet minua. Niistä selviäminen on lisännyt luottamusta Herraan: Herra pitää huolen.

Kun olen käynyt lävitse kärsimyksiä, pystyn ymmärtämään ja säälimään toisia ihmisiä, joilla on kärsimyksiä. Kärsimyksiä on monen ihmisen elämässä ja yllättävänkin paljon, sen olen huomannut, vaikka ihmiset eivät tuo sitä yleensä esille.

Jeesus on Vapahtaja tänäkin päivänä. Hän vapahtaa synnistä. Sen olen itse saanut kokea. Puhtaus on mahdollista säilyttää! Yli kymmenen vuotta olen sen säilyttänyt.

Aion rakentaa uskonelämäni niin, että se kestää Jumalan valtakuntaan asti, vaikka vuosikymmeniä, jos Herran tulemus viipyy.

Minulla on edessä hyvä elämä Raamatun viitoittamalla tiellä ja päämääränä taivasten valtakunta. Tämä on tarjolla myös sinulle!

Ville Rantanen
24.2.2022