Seurakunnalle – lokakuun viimeisinä päivinä 2022

Veljet ja sisaret – pyhät ja uskovat – Jeesuksessa Kristuksessa!

Tahdon tervehtiä teitä ja kertoa teille lyhykäisesti, muutamin sanoin, taakse jääneiden päivien kuulumisia.

---

Olen ollut pois seurakunnan keskeltä ja sen eri kokoontumisista ja tilanteista joidenkin päivien ajan. Olen ollut matkalla – matkalla "hänen nimensä tähden" (3. Joh. 1:7).

"Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista" (Luuk. 24:46-47).

"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman" (Ap. t. 4:12).

---

Matkani suuntautui tällä kertaa mm. Pohjois-Pohjanmaalle ja Lappiin; ensiksi mainitulla alueella vietin suurimman osan ajasta.

Olen nyt palannut takaisin Tampereelle ja kotiin. On aina hyvä ja ilo palata seurakunnan keskelle ja nähdä teitä kaikkia; viettää taas tulevina päivinä paljon aikaa ja rakentua teidän kanssanne (Ap. t. 9:31, Room. 14:19, Room. 15:2, 1. Kor. 14:5, Kol. 2:6-7, 1. Tess. 5:11, 1. Piet. 2:4-5, Juud. 1:20).

---

Olen liikkunut Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapin alueella aiemmin melko paljon ja aika laajalla alueella. Tällä kertaa suuntasin kuitenkin tarkoituksellisesti enemmänkin sellaisille alueille ja paikkakunnille, joilla en ole aiemmin joko ollenkaan tai juurikaan kulkenut ja tehnyt Jumalan valtakunnan työtä.

Oli ilo nähdä tällaisia minulle uusia alueita (Ap. t. 19:21) ja viettää niillä aikaa; tehdä ja suorittaa parhaani mukaan niitä asioita, jotka olivat tämän matkani pyrkimyksenä ja tavoitteina.

"Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien" (1. Tim. 4:10).

"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: 'Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.' Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä 'jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.' Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: 'Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!'" (Room. 10:9-15).

"...me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa, joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte..." (Room. 1:5-6).

---

Veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa!

Matkani oli jälleen hyvä ja onnistunut; sellaisena sitä nöyrin mielin pidän ja sellaiseksi sen arvioin.

Kiitän Herraamme ja Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta tästäkin matkasta sekä hänen johdatuksestaan ja varjeluksestaan matkalla.

"Matkalaulu. Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle apu? Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan. Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku. Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku. Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi. Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä. Herra varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi. Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti" (Ps. 121:1-8).

Kiitän Herraa myös siitä, että ehdin matkapäivieni aikana levähtääkin vähän (Mark. 6:31). Ehkäpä nyt voin vähän tuoreemmilla voimilla palvella sekä teitä että yhdessä teidän kanssanne "Herraa" (Room. 12:11) ja "Herran tahtoa" (Ap. t. 13:36).

Voit katsoa muutamia valokuvia matkalta täältä.

---

Tiistaina lähden muutaman seurakunnan jäsenen kanssa matkalle Päijät-Hämeeseen ja heti tulevana viikonloppuna teemme suuremman joukon kanssa evankeliumin eteenpäin saattamiseksi matkan Keski-Suomeen. Muistakaa – veljet ja sisaret – näitäkin "hänen nimensä tähden" toteutettavia matkoja (3. Joh. 1:7) rukoillen (Kol. 4:2-4).

---

Veljet ja sisaret, rakkaat!

Katsokaamme – kuten tähänkin asti – yhdessä, yksimielisesti ja päättäväisesti eteenpäin (San. 4:25-27) ja pyrkikäämme kaikessa siihen, "mikä Herran tahto on" (Ef. 5:17). "Herra on lähellä" (Fil. 4:5) ja "...Herran tulemus on lähellä" (Jaak. 5:8).

Yhteisissä kokoontumissa nähdään ja virkistytään "yhteisestä uskostamme, teidän ja minun" (Room. 1:12)!

Lokakuun viimeisinä päivinä 2022