Seurakunnalle 1.1.2019

Veljet ja sisaret

Rakkaat veljet ja sisaret, rakkaat jalot kanssakilvoittelijat!

On 1.1.2019 – vuoden 2019 ensimmäinen päivä.

Edeltävä vuosi 2018 on jäänyt taakse ja menneisyyteen ja uusi vuosi – armon vuosi 2019 – on Herran Jeesuksen Kristuksen antamana ja suomana avautunut eteemme.

Yhden ajanjakson olemme jälleen saaneet tehdä matkaa yhdessä; yhden vuoden yhdessä kilvoitelleet Herran Jeesuksen seuraajina ja hänen opetuslapsinaan, seurakuntana.

Kiitollisin mielin

Katson taakse jääneeseen vuoteen kiitollisin mielin!

Seurakunnan Herra ja pää (Ef. 5:22-24, 1:22-23) – Vapahtaja Jeesus Kristus – on ollut kanssamme. Hän on paimentanut ja johdattanut omalla verellä ansaitsemaansa laumaa (Ap. t. 20:28) ja ravinnut ja vaalinut sitä (Ef. 5:29-30).

Herran kaitsennan alla olemme sekä seurakuntana että yksilökilvoittelijoina menneet eteenpäin, kasvaneet ja vahvistuneet Jeesuksessa Kristuksessa.

Herran tahto on, että hänen kansansa tulee "täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä, vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta..." (Kol. 1:9-10).

Uuteen vuoteen astuttuaan seurakunta on jälleen vahvempi ja varustautuneempi – niin kuin sen aina tuleekin olla.

Olen Herralle syvästi kiitollinen tästä. Tiedän teidän tuntevan sydämissänne samoin!

Eteenpäin!

Vaikka jälleen vuoden vaihtuessa tunnemme suurta kiitollisuutta suhteessa takana olevaan vuoteen, katsomme päättäväisesti eteenpäin.

"Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu. Tasoita polku jaloillesi, ja kaikki sinun tiesi olkoot vakaat. Älä poikkea oikeaan, älä vasempaan, väistä jalkasi pahasta" (San. 4:25-27).

Uudet haasteet ovat juuri nyt ja vuoden jokaisena päivänä edessämme odottamassa. Se, mitä olemme saavuttaneet tähän mennessä, ei tyydytä kokosydämisiä kilvoittelijoita enää vuonna 2019. Herralla on hyvä suunnitelma ja johdatus jokaiseen vuoden 365 päivään.

Pyrkikäämme seurakuntana edelleen yhdessä eteenpäin Kristuksessa. Pyrkikäämme kaikki myös henkilökohtaisesti yhä enemmän Kristuksen kaltaisuuteen (2. Kor. 3:18).

Pyrkikäämme voittamaan Jeesukselle (1. Kor. 9:19-22), parannukseen (Ap. t. 17:30), Herran opetuslapseuteen (Matt. 28:19-20) ja matkalle iankaikkiseen elämään mahdollisimman monia.

Antakaamme kaikki tukemme – sekä rukouksin että muilla tarpeellisilla tavoilla – Jeesuksen luokse ja parannukseen tulleille ja tuleville.

Älkäämme unhottako periksiantamatonta rukoustukea Herran nostamille ja nouseville uusille vastuunkantajille.

Ottakaamme rukouksemme kohteeksi ja siunauksemme alle erityisesti lapset ja nuoret.

Rakennetaan – myös vuonna 2019 – yhdessä ja yksimielisesti iloiten ja innolla apostolista seurakuntaa; seurakuntaa, joka pitäytyy kokosydämisesti Raamatun opetuksissa, seurakuntaa, joka on voittamassa ihmisiä Herralle ja seurakuntaa, jossa kaikkien sen jäsenien on hyvä ja turvallista olla ja tehdä matkaa kohden Jumalan valtakuntaa.

Herran armoa ja siunausta

Toivotan seurakunnalle, sen kaikille veljille ja sisarille, sekä myös eri paikkakunnilla seurakunnan työn ulottuvissa oleville, koko sydämestäni Herran armoa ja siunausta!

Taakse jääneestä vuodesta kiittäen ja eteenpäin rohkaisten,

Seurakunnan työntekijä
1.1.2019