Jeesus rakastaa juuri sinua

Satu Kyppö

Ystävä, Jeesus rakastaa juuri sinua ja Hän ymmärtää minkälainen tilanne sinulla nyt on elämässäsi. Jeesus tahtoo omistaa sinut kokonaan, ettet joutuisi iankaikkiseen kadotukseen.

Raamattu sanoo: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" (Mark. 16:16).

Jeesus, Jumalan Poika, joutui kokemaan eron Isästään, sillä ristillä riippuessaan Jeesus huusi suurella äänellä: "'Eeli, Eeli, lama sabaktani?' Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" (Mark. 15:34).

Jumala siis hylkäsi oman Poikansa, ettei Hänen tarvitsisi hyljätä meitä, jotka olemme kaikki syntiä tehneet. Kaiken tämän Jumala teki, koska Hän rakastaa meitä. Jeesus Kristus antoi viattoman verensä vuotaa Golgatan ristillä, että saisimme syntien anteeksiantamuksen ja parantuisimme.

Raamattu kertoo ristin tapahtumista: "Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen. Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: 'se on täytetty', ja kallisti päänsä ja antoi henkensä" (Joh. 19:29, 30). Jeesus täytti ristillä kaiken, sinun ja minun syntivelka sovitettiin.

Emme voi tietää huomisesta päivästä, mitä se tuo tullessaan, mutta tänään voit tulla Jeesuksen luokse. Rukoile siksi pelastusta ja anteeksiantamusta tänään. Olet ehkä yksin sairasvuoteella, siinä voit jättää elämäsi Jeesukselle. Tai voit polvistua Herran eteen ystävien kanssa; tärkeää vain, että lähestyt Jumalaa.

Voit rukoilla esimerkiksi näin: "Jeesus anna syntini anteeksi, en jaksa tätä kuormaa yksin tässä maailmassa". Jeesus kuulee rukouksesi ja vastaa sinulle. Hän ei hylkää sinua eikä jätä. Nimesi kirjoitetaan elämän kirjaan taivaassa, niinkuin Raamattu sanoo (Luuk. 10:20, Fil. 4:3, Ilm. 20:12-15). Sisimpääsi tulee myös rauha, jonka Jumala antaa.

Satu Kyppö
Rovaniemi 31.3.2008